Нові прогресивні технології – шлях до формування творчої особистості,
життєвих компетентностей учнів.
«Безумство – діяти по-старому і чекати на нові результати»
А.Енштейн
Життя доводить, що в складних умовах, що постійно змінюються, найкраще орієнтується, приймає рішення, працює людина творча, гнучка, креативна, здатна до генерування і використання нового (нових ідей, задумів, нових підходів та рішень). Це людина, яка володіє певним переліком якостей, а саме: рішучістю, вмінням не зупинятися на досягнутому, сміливістю мислення, вмінням бачити за межами того, що бачать сучасники і бачили попередники”. Зростає потреба в нових формах освіти, навчання, набутті навичок.
13 січня в Старонекрасівській ЗОШ відбулося засідання педагогічної ради у формі захисту інновацій. Метою засідання було поглиблення знання про інноваційні технології навчання, обмін досвідом з їх використанням, обґрунтування доцільності впровадження інновацій в навчально-виховний процес з метою формування творчої особистості, життєвих компетентностей учнів, а також відбувся аналіз роботи вчителів у світлі інноваційної діяльності.
З основною доповіддю «Нові прогресивні технології – шлях до формування творчої особистості, життєвих компетентностей учнів» виступила заступник директора з НВР Хрустальова О.М. У своєму виступі Ольга Миколаївна зупинилася на поясненні таких понять, як педагогічні інновації, визначення термінів «технології» та «інновації», мотиваційні аспекти впровадження інноваційних технологій, а також провела аналіз роботи вчителів у світлі інноваційної діяльності.
Для визначення переваг та недоліків і труднощів у використанні інновацій учасники засідання об’єдналися в групи: ті, хто надає перевагу інноваціям виступили з темою «Освіта з використанням нових прогресивних технологій – за нею майбутнє» ; а ті, хто є більшими прихильниками традиційної системи навчання презентували тему «Традиційна система освіти (без інновацій)» . Після виступів між учасниками команд відбулася гра «Методичний волейбол», умовами якої було назвати переваги та недоліки використання ІКТ.
Увазі педагогам була представлена презентація роботи вчителя української мови та літератури І категорії Сілаєвої Т.Л., яка виступила з темою «Калейдоскоп інноваційних педагогічних технологій».
На засіданні була сформована третя група учасників, які у формі відкритого мікрофону висловлювали свої думки з теми педагогічної ради. Слід зазначити, що при обговоренні педагоги дійшли висновку, що переваг використання інноваційних технологій значно більше, ніж недоліків.
Успіх впровадження педагогічних інновацій залежить від багатьох чинників, і в першу чергу від рівня обізнаності та готовності вчителів їх використовувати, адже «кожний, хто вміє згуртувати наводко себе людей із різними характерами, різними інтересами й може привести до успіху – справжній Майстер…».
|