Вторник, 30.04.2024, 07:08
Приветствую Вас Гость | RSS

Меню сайта
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 61
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог статей

Главная » Статьи » Соціально-психологічна служба » Діагностична діяльність

Адаптація 5 класів

Адаптація п’ятикласників до нових умов навчання у середній школі

Складність періоду адаптації учнів при переході до середньої ланки зумовлена низкою змін, однією з яких є перехід на предметне навчання. Змінюється кількість вчителів та вимог до кожного предмету, зростає учбове навантаження, збільшується кількість міжособистісних контактів, діти дорослішають, розвиваються розумово, психічно і фізично. Все це викликає напруження психіки дитини і може призвести до перевтоми, високого рівня тривожності, труднощів в соціально-психологічній адаптації і, як результат – можливе зниження успішності учня.

Тому, для попередження можливих негативних явищ на даному етапі розвитку особистості школяра, соціально-психологічною службою проведено спеціальне дослідження, за результатами якого було розроблено рекомендації для вчителів та батьків.

Рекомендації вчителям

  • Враховувати труднощі адаптаційного періоду та вікові особливості учнів 5-х класів під час вибору термінології, доборі методичних матеріалів.
  • Дотримуватися рівномірного темпу уроку. Високий темп заважає багатьом дітям засвоювати матеріал.
  • Не перевантажувати учнів великим обсягом домашнього завдання.
  • Забезпечити єдність вимог до учнів.
  • Налагоджувати емоційний контакт з батьками школярів.
  • Не використовувати оцінку як засіб покарання учнів.
  • Фіксувати позитивну динаміку в розвитку кожного учня. Не порівнювати учнів між собою, орієнтуватися на попередній результат та сьогоднішній.
  • Розвивати навички самоконтролю, вміння працювати самостійно, оцінювати свою роботу та роботу класу. Використовувати різні форми роботи.
  • Не створювати психотравмуючих ситуацій при виставленні оцінок за контрольні, самостійні роботи, семестрові тощо.
  • Не використовувати виклик до дошки або письмову перевірку знань як засіб підтримки дисципліни.

Рекомендації класним керівникам

  • Поважайте дитину, заохочуйте ініціативу.
  • Прислухайтеся та довіряйте класному колективу, прагніть у всьому досягти взаємності, адже долати недовіру доводиться роками.
  • Відстоюйте інтереси дитини, якщо це необхідно, умійте поставити себе на її місце.
  • Будьте об’єктивними за будь – яких обставин.
  • Спрямовуйте свої зусилля на формування позитивного ставлення кожного учня до себе, своїх можливостей засвоєння норм взаємин із однокласниками і педагогами.
  • Розвивайте почуття колективізму через спільну турботу про престиж класу (зовнішній вигляд, успіхи в навчанні, максимальна участь у святах, естафетах, конкурсах).
  • Допомагайте учням із низьким соціальним статусом в класному колективі відчути себе потрібними і бажаними в класі.
  • Застосовуйте різні види, форми та стратегії для залучення до співпраці батьків: анкетування, індивідуальні консультації, відкриті уроки, тематичні лекторії, родинний клуб та інше. Обговорюйте взаємні очікування для вироблення однакових поглядів на процес розвитку, виховання та навчання учнів.

Рекомендації батькам

  • Перша умова шкільного успіху п’ятикласника – безумовне прийняття дитини, незважаючи на невдачі, які її вже спіткали або можуть спіткати.
  • Підтримуйте дитину під час адаптаційного періоду. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.
  • Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.
  • Надихайте дитину на розповідь про шкільні справи. Не обмежуйте свій інтерес звичайним питанням на зразок: «Як минув твій день у школі?».
  • Підтримуйте зв’язок із вчителями Вашої дитини, цікавтеся про її успішність, поведінку.
  • Заохочуйте до самостійності, але поступово. Допомагайте дитині із питаннями, які виникають під час виконання домашнього завдання, але не виконуйте його замість неї. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі.
  • Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.
  • Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.
  • Якщо у дитини навчання йде добре, проявляйте частіше свою радість. Висловлюйте заклопотаність, якщо у дитини не все добре у школі.
  • Особливі зусилля докладайте для того, щоб підтримувати спокійну й стабільну атмосферу вдома, коли в шкільному житті дитини відбуваються зміни.

 

Соціально – психологічна служба закладу

Категория: Діагностична діяльність | Добавил: lenastn (09.12.2021)
Просмотров: 139 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Вход на сайт
Пошук