Вторник, 30.04.2024, 04:52
Приветствую Вас Гость | RSS

Меню сайта
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 61
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог статей

Главная » Статьи » Соціально-психологічна служба » Діагностична діяльність

Адаптація першокласників

Адаптація першокласників до навчання у школі

Період входження дитини в шкільне життя є періодом соціально-психологічної адаптації до нових умов. Цей процес може супроводжуватися певними змінами в емоційному стані дитини (зростанням внутрішньої напруженості, підвищенням тривожності, зниженням самооцінки, тощо).

У відносно сприятливих умовах навчання психологічна напруга звичайно починає зменшуватися через 1,5 – 3 місяці. Але в деяких учнів цей процес сильно затягується. Іноді в перший рік навчання повноцінна адаптація так і не відбувається.

Для попередження можливих негативних явищ на даному етапі розвитку особистості школяра, виявлення труднощів адаптації соціально-психологічною службою закладу проведено спеціальне психологічне дослідження, відповідно до результатів якого розроблені рекомендації для вчителів та батьків.

Вчителю та вихователю групи продовженого дня:

1. Під час навчально-виховного процесу особливу увагу приділяти дітям, які потребують підвищеної педагогічної уваги (за результатами тестування)   та дітям, вік яких не досягнув 6 років.

2. Враховувати стан здоров’я дітей при розсаджуванні та фізичних навантаженнях з метою подальшого збереження фізичного здоров’я.

3. Проводити індивідуальні бесіді з батьками учнів, в яких процес адаптації до шкільних умов проходить складніше.

4.Проводити роботу зі згуртування учнів, виховання взаєморозуміння, поваги, вміння взаємодіяти у колективі.

5.Під час проведення занять продовжити здійснювати індивідуальний підхід до учнів, у яких виникають труднощі під час адаптаційного періоду.

Батькам:

1.Ознайомитися з результатами діагностики процесу адаптації своєї дитини( за бажанням).

2. Приділяйте дитині якомога більше часу. Спілкуйтеся з нею, грайте, обговорювати події, малюйте, частіше цікавтеся її думкою з приводу чогось. Ваша підтримка важлива для дитини!

3. Поважайте і  приймайте дитину такою яка вона є, намагайтеся не порівнювати з іншими дітьми, не нав’язуйте їй прикладів.

4.  Допомагайте дитині розвивати дрібну моторику м’язів рук. Для цього необхідно багато вирізати,малювати, зафарбовувати, складати невеликі за розміром деталі,зображення тощо.

5. Забезпечуйте дотримання режиму дня.

Ось орієнтовний режим дня учня першого класу.

7.00-7.30 - пробудження, підйом, ранкова гімнастика, водні процедури, ранковий туалет, прибирання ліжка;

7.30-7.45 -   сніданок;

7.45-8.15 -  одягання, збори до школи;

8.15 – 8.40 - дорога до школи;

9.00-13.05 - заняття у школі;

13.05-13.30 - повернення зі школи;

13.30-14.00  -  обід;

14.00-15.30 - післяобідній відпочинок;

15.30-16.30 - перебування на повітрі;

16.30-18.00 - читання, ігри, розваги

18.00-19.30 - перебування на повітрі, заняття в спортивних гуртках;

19.30-21.00 - вечеря, заняття улюбленими справами;

21.00-7.00 -  сон.

6. Поступово привчайте дитину до самостійності і відповідальності.

7.Підтримуйте у дитини впевненість у своїх силах, високу самооцінку. Заохочуйте найменші успіхи в навчанні й поведінці.

 Соціально-психологічна служба школи

Категория: Діагностична діяльність | Добавил: lenastn (07.12.2021)
Просмотров: 134 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Вход на сайт
Пошук